Flat trackNyheterSpeedwayUngdom

Så gick det för våra förare under lördagen

Igår var inte minde än fyra förare som tillhör Vetlanda Motorsällskap i farten i tre klasser. Sammy Van Dyck och Alfons Wiltander körde SGP2-kval, Theo Trofast körde Ungdoms-EM och Conny Ivarsson körde Flattrack-VM. Här är resultaten för våra förare.

I SGP2-kvalen ville det sig inte för varken Sammy Van Dyck eller Alfons Wiltander. I Krsno där Sammy Van Dyck körde slutade det med en 12:e plats på 5 poäng (1,1,R,2,1) och för Alfons Wiltander i Pardubice blev det en 15:e plats med 2 poäng (0,1,0,1,0).

Vår ungdomsförare Theo Trofast körde EM i Västervik och efter en strulig inledning med ett fall i ledningen och en cykel som inte riktigt fungerade så avslutade han snyggt och slutade tillslut femma med 7 poäng (FX,1,R,3,3). Även Moses Öberg som tillhör vårt ungdomslag tillsammans med Indianerna deltog och han slutade på andraplats med 14 poäng (2,3,3,3,3).

För Conny Ivarsson i Flattrack-VM som kördes i tyska Teteorw blev det en 21:a plats och precis utanför vidare avancemang till semifinalen. Han slutade på 5 inkörda poäng (2,1,2,N).

Bra kämpat alla förare under lördagen!

Foto: Hämtat från Theo Trofast Racing